NAC BREDA Supportersvereniging

Persbericht ten aanzien van oprichting Supportersplatform

Geplaatst op: 4 augustus 2011
Donderdag 1 september 2011 om 20.00 te Utrecht, Supportershome FC Utrecht vindt de oprichtingsbijeenkomst plaats van het Supportersplatform Betaald Voetbal (SBV).

Tot op heden hebben 21 van de 38 officiële supportersverenigingen van betaald voetbalorganisaties de onderstaande intentieverklaring ondertekend. Dit aantal loopt nog op. Wij proberen middels het Supportersplatform Betaald Voetbal (SBV) onze visie te bereiken:

In de toekomst dient er een situatie te zijn gecreëerd waar de supporters zich optimaal op hun gemak en veilig voelen bij uit- en thuiswedstrijden en er optimaal van het voetbal genoten kan worden. Landen als Engeland, Schotland en Duitsland hebben in een twintigtal jaren een proces doorlopen wat op termijn leidt tot het boven gestelde doel. In Nederland zullen we ook hier de randvoorwaarden voor moeten creëren.

De NAC-supportersvereniging is nauw betrokken bij deze oprichting. De supportersvereniging wordt vertegenwoordigd door John van Dongen en Marcel Vermolen. In dit platform heeft John van Dongen zich opgegeven voor een bestuursfunctie.